Eco Tydzień – Dzień Trzeci
- Szczegóły
- Kategoria: CEO „Ekologiczna Szkoła”
Zadania w ramach tygodnia nauki z którymi uczniowie SP 11 zmagali się dziś w trakcie długich przerw dotyczyły ptaków najbliższej okolicy: Czy wiesz jak wyglądają? Klasy 0-III kolorowały obrazki według instrukcji i rozpoznawały w ten sposób otrzymanego przedstawiciela. Ich prace ozdobiły szkolne gazetki oraz drzewa, które zostały wcześniej przygotowane. Starsze klasy miały trudniejsze zadanie. Wśród nazw ptaków musiały znaleźć te, które pasowały do obrazków i zawiesić je na drzewach.
Na świetlicy szkolnej, po obejrzeniu filmiku, „Święto Ziemi” oraz przeprowadzeniu „burzy mózgów”, uczniowie wykonali mini plakaty – Jak chronić Ziemię. W klasie 1.a przeprowadzono pogadankę na temat wody i tego jak i po co ją oszczędzać. Uczniowie wykonali również eksperyment, prezentujący jak rośliny pobierają wodę. Klasa 1. d wykonała pożeraczy nakrętek czyli pojemniki na nakrętki z instrukcją słowno – obrazkową. 1. c wzbogaciła swoje zeszyty o piękne rysunki, świetnie rozpoznając kosze do segregacji odpadów. Uczniowie klasy 2. a wzięli udział w biegającym dyktandzie dotyczącym roślin i zwierząt. Klasa 4.d oraz 6.b rozwiązywała quiz ekologiczny wykorzystując do tego celu narzędzia TIK. Uczniowie klasy 8.b brali udział w dyskusji, rozważając przystosowania różnych organizmów do różnych sposobów odżywiania się. Klasa 6. c obserwowała na lekcji żółwia i omawiała jego zachowanie oraz cechy przystosowujące go do życia w środowisku. Klasa 8.d na matematyce przeliczała ilość wytwarzanych odpadów, w ten sposób udowadniając liczbami konieczność ich segregacji i recyklingu. W ramach międzynarodowego projektu ERASMUS, zaangażowani uczniowie wykonywali gry o tematyce ekologicznej.
Zapraszamy do galerii zdjęć 😀
Recykling – drugie życie odpadów
- Szczegóły
- Kategoria: CEO „Ekologiczna Szkoła”
Klasa III c aktywnie włącza się w działania związane z Eko – tygodniem w szkole z zastosowaniem metod oceniania kształtującego. Dzieci wykonały zadanie edukacyjne wymagające wyobraźni, kreatywności, cierpliwości, umiejętności współpracy i wykonywania zadania wg instrukcji. Uczniowie utrwalili wiedzę na temat recyklingu odpadów i dali im drugie życie wykonując niezwykle pomysłowe Eko - roboty. Zajęcia dostarczyły wszystkim wiele radości.
Eko Tydzień – Dzień Drugi
- Szczegóły
- Kategoria: CEO „Ekologiczna Szkoła”
W dniu dzisiejszym uczniowie SP 11 mieli szansę wykonać OKEJowe zadanie. Klasy IV-VIII pokonywały na przerwach stacje w oparciu o kryteria w tematyce językowo – ekologicznej, aby odszyfrować hasło krzyżówki: ECOWEEK. Młodsi uczniowie Naszej Szkoły, również zaliczali kryteria na długich przerwach, które doprowadziły ich do celu: Wiem jak dbać o przyrodę. Klasa 1. a sprawdzała swoją wiedzę na temat segregacji odpadów wykonując zadanie interaktywne. Udowadniając, że surowce można ponownie wykorzystać, z rolek papieru stworzyła smoki ziejące ogniem. Klasa 3.d na lekcji dotyczącej Dnia Ziemi, proponowała sposoby dbania o planetę wykonując obrazkowe hasła. Na świetlicy szkolnej odbyły się warsztaty plastyczno – techniczne, a wykonane zabawki ekologiczne ozdobiły gazetkę.
Zeróweczka szkolna: Warsztaty nt. recyklingu w ZUO
- Szczegóły
- Kategoria: Zeróweczka szkolna
Uczestnicząc w zajęciach edukacyjnych oraz zwiedzając zakład utylizacji odpadów, dzieci zdobyły cenne informacje nt. segregacji, przetwarzania odpadów a także sposobach pozyskiwania z nich energii.😃
Czytaj więcej: Zeróweczka szkolna: Warsztaty nt. recyklingu w ZUO
Eko Tydzień – Dzień Pierwszy
- Szczegóły
- Kategoria: CEO „Ekologiczna Szkoła”
W dniu dzisiejszym uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 brali udział w zadaniu: Segregacja odpadów: Czy potrafisz zrobić to właściwie? Na korytarzach sprawdzali swoje umiejętności w tym temacie, dopasowując odpadki do odpowiednich koszy. Nad poprawnością wykonanego zadania czuwała grupa projektowa EKOLOGICZNEJ SZKOŁY, która w tygodniu nauki pełni rolę organizatora.
Oprócz tego, na świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia ekologiczne. Uczniowie oglądali filmiki o segregacji odpadów i recyklingu. Po krótkiej pogadance na temat korzyści płynących z ich sortowania, dzieci rozwiązywały krzyżówki i rebusy. Klasa 1.a założyła dziś klasowy ogródek, wysiewając nasiona kopru ogrodowego i kwiatów. Klasa 1. d zwiedzała Zakład Utylizacji Odpadów w Elblągu i brała tam czynny udział w zajęciach. Uczniowie klasy 4.c rozwiązywali interaktywny quiz dotyczący zasad postępowania z odpadami, a następnie proponowali działania codzienne, na rzecz ochrony przyrody. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z aktywności dnia dzisiejszego 😀