Szkolne Koło Przyrodnicze

Dziennik elektroniczny

Synergia Librus 

Nasza szkoła na Facebook

Plan lekcji

 plan lekcji 320x193 
Otwórz Panel

Na zajęciach rozwijane są zagadnienia z podstawy programowej w oparciu o eksperymenty. Wspólnie z nauczycielem uczniowie wyjaśniają mechanizm zachodzenia pewnych zjawisk przyrodniczych. Głównym celem zajęć jest poznanie etapów doświadczenia:

1. Postawienie pytania2340645

2. Zaproponowanie hipotezy

3. Zgromadzenie potrzebnych materiałów 

4. Zaplanowanie przebiegu doświadczenia

5. Zanotowanie obserwacji

6. Wyciągnięcie wniosków

Przeanalizowanie powyższych punktów na kole przyrodniczym pomaga uczniom zrozumieć sens prezentowanego doświadczenia, rozbudza ich ciekawość i zachęca do poszukiwania odpowiedzi na postawione pytania. Głównym celem koła jest również wybranie doświadczeń najciekawszych i jeszcze nieznanych aby zaprezentować je podczas różnych szkolnych uroczystości (np. Święta Szkoły) a także podczas zajęć z przedszkolakami.

Wspólne eksperymentowanie daje naszym uczniom wiele radości i pokazuje, że nauka może być bardzo ciekawa.

Spotykamy się w każdy czwartek o godzinie 14.45

Opiekun koła : Katarzyna Szyk

Spotykamy się co czwartek i wyjaśniamy różne zjawiska – ostatnio sprawdzaliśmy: czy ilość cukru w wodzie ma wpływ na jej ciężar? Odczytywaliśmy odczyn różnych substancji z życia codziennego przy użyciu soku z czerwonej kapusty. Sprawdzaliśmy jak działa płyn do mycia naczyń na nasze zabrudzone talerze? Nie tylko nauka ale przede wszystkim mnóstwo radości co widać na zdjęciach J

NASI SZKOLNI EKSPERCI DO SPRAW DOŚWIADCZEŃ

W tym roku szkolnym, uczniowie klas IV-VII spotykają się w czwartki aby wspólnie wyjaśniać przebieg wykonywanych doświadczeń. Zajęcia odbywają się o godz. 14. 35. Do tej pory udało nam się m. in. zrobić własny wulkan, zabarwić na granatowo sok pomarańczowy a także zatrzymać wodę w nieszczelnej butelce J