Ocenianie kształtujące

Dziennik elektroniczny

Librus 

Nasza szkoła na Facebook

Kalendarz roku szkolnego

 Kalendarz roku szkolnego 
Otwórz Panel
KLASY 7 i ocena koleżeńska czyli OK na lekcjach angielskiego w SP 11

Cel i kryteria sukcesu do lekcji języka angielskiego to taki element Oceniania Kształtującego, który siódmoklasiści mają w najmniejszym paluszku. Co więcej, potrafią oni go sami sformułować kierując jednocześnie lekcję i zdobywanie wiedzy na właściwe tory. Czas jednak na kryteria sukcesu do zadań edukacyjnych. I tak na ostatnich lekcjach uczniowie mieli okazję napisać opis osoby, dzięki poznanemu wcześniej słownictwu, zgodnie z podanymi przeze mnie kryteriami sukcesu. Po wykonaniu zadania, każdy uczeń otrzymał kartę do wykonania oceny koleżeńskiej i jednocześnie pracę swojego rówieśnika. Ocena została dokonana w oparciu o kryteria sukcesu postawione na początku zadania. Zapytani o swoje doświadczenia z taką formą pracy siódmoklasiści wskazali, że:

Klasa 6B na języku angielskim sprawnie pracuje już z takimi elementami oceniania kształtującego jak: cele i kryteria do lekcji, zadania edukacyjnego czy sprawdzianów. Oprócz tego wiedzą co sygnalizować kolorem czerwonym, zielonym i żółtym oraz do czego służy metodnik. Ostatnio na angielskim pracują również z podsumowaniem lekcji podczas którego można sprawdzić stopień opanowania kryteriów wyznaczonych na początku lekcji oraz wytyczyć sobie kierunek dalszej pracy. Dzięki wspaniałemu narzędziu OKeja - PUDEŁKO REFLEKSJI- mają szansę wylosować metodę podsumowania lekcji i zgodnie z jej założeniem (z uwzględnieniem NaCoBeZu) udzielić informacji zwrotnej sobie i nauczycielowi na temat opanowania danych treści.

M. Szyk-Wojtkiewicz

Prowadzenie zeszytu to bardzo indywidualna sprawa. Jedni lubią różne kolory, inni jaskrawe cienie, a jeszcze inni notują tylko długopisem. Ideologia OK ZESZYTU pozwala dostosować pracę do każdego ucznia i ułatwić korzystanie ze swoich notatek. Klasa 6d wykonując mapę myśli przedstawiła informację o czasie Past Simple.

Pierwsze koty za płoty!

 

Dobiega końca rok szkolny i czas podsumować pracę z elementami OKeja

Od września nauczyciele i uczniowie intensywnie pracowali nad wdrażaniem OKeja w naszej szkole.
Wszystko zaczęło się od celu lekcji i kryteriów sukcesu, bo dobrze jest wiedzieć po co się uczymy! W kolejnych etapach pojawiały się metodniki, patyczki, informacja zwrotna, współpraca z rodzicami czy podsumowanie lekcji i jej monitorowanie. Pokazywaliśmy zadowolenie kciukiem do góry lub dawaliśmy żółtą kartkę gdy nie nadążaliśmy za nauczycielem. Dzięki takiej współpracy, wiedzieliśmy na bieżąco co potrafimy, a co należy jeszcze powtórzyć i jak.

Nasza szkoła 360°

Prace naszych uczniów

prace uczniw
 

Prace naszych uczniów

Zobacz galerię prac naszych uczniów na Facebooku.