Ocenianie kształtujące

Dziennik elektroniczny

Librus 

Nasza szkoła na Facebook

Kalendarz roku szkolnego

 Kalendarz roku szkolnego 
Otwórz Panel
Projekty Klasowe Ósmoklasistów

W ostatnim tygodniu, pełnym słońca i myśli o wakacjach, klasa 8 c współpracowała w zespołach, aby przygotować klasowe konkursy dla swoich rówieśników lub prezentację o wybranym kraju anglojęzycznym. Zadanie to pochłonęło sportowców jak nigdy dotąd. Podekscytowani myślą o sprawdzeniu wiedzy kolegów i koleżanek opracowywali kolejne zadania.

Zgodnie z ideą OKeja, na początku sprecyzowano kryteria sukcesu oraz wyznaczono cel i ramy czasowe tego zadania edukacyjnego. Kolejne intensywne lekcje pozwoliły na wypracowanie 3 klasowych konkursów, które dotyczyły wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz zagadnień z zakresu gramatyki i słownictwa i prezentacji na temat USA. Wśród konkurencji konkursowych pojawiły się interaktywne quizy, rozsypanki, krzyżówki czy wykreślanki. Uczniowie, pracując w zespołach, dzielili się zadaniami, pracowali z narzędziami TIK i świetnie się bawili.

Na ostatniej lekcji odbyły się rzeczone konkursy oraz prezentacja!

Zapraszam do galerii zdjęć 😀

Magda Szyk-Wojtkiewicz

Klasa 6d oprócz zainteresowania w kierunku sportu, chętnie angażuje się w projekt językowe. Tak było i tym razem! Zadanie, jakie postawiłam przed uczniami to opracowanie przepisu na wybraną potrawę (nie musiała być wyszukana, w końcu tosty to też potrawa 😀). Celem zadania było napisanie przepisu w języku angielskim, a dzięki precyzyjnie sformułowanym kryteriom, praca nad projektem była przyjemna i rzeczowa:

  • podaj tytuł - nazwę potrawy
  • użyj zad. 5 s. 88 jako wzór
  • zawrzyj w przepisie: składniki, potrzebne sprzętu, instrukcję jak go wykonać
  • zamieść zdjęcie przepisu w classroom
  • nagraj filmik jak przyrządzasz potrawę

Młodzież wykazała się w tym zadaniu pomysłowością i dzięki temu powstała cała gama wspaniałych filmików, do których obejrzenia właśnie zachęcam 😀

Magda Szyk-Wojtkiewicz

Siódmoklasiści wzięli na tapetę temat zakupów. Oprócz przypomnienia sobie odpowiedniego słownictwa i zwrotów związanych z nabywaniem produktów, przygotowali dialogi, których akcja toczy się w sklepie. Taka praca była możliwa dzięki precyzyjnym kryteriom sukcesu - element Oceniania Kształtującego stosowany w tej grupie na języku angielskim.

CEL: Napisz DIALOG o kupowaniu produktów

Kryteria sukcesu:

odwrócona lekcja angielskiego

W ostatnich tygodniach siódmoklasiści po raz kolejny zamienili się rolami z nauczycielem i poprowadzili lekcje dla swoich rówieśników. Zagadnieniami poruszanymi na lekcjach były czasy przeszłe i każdy prowadzący: Zuza i Ania, Maja i Vika oraz Natalia, przypomniał dane zagadnienie, po czym kontynuował ćwiczenia gramatyczne w ciekawej postaci.

Oprócz różnorodnych form prowadzenia zajęć i wykorzystania nowoczesnej technologii i narzędzi TIK, uczennice wykorzystały elementy oceniania kształtującego, które na co dzień funkcjonują na lekcjach: cele, kryteria sukcesu, monitorowanie tych kryteriów oraz podsumowanie lekcji czy informacja zwrotna w postaci ankiety podsumowującej lekcje.

Jestem dumna z naszej Młodzieży, która świetnie radzi sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi stawiam i chętnie angażuje się w dodatkową pracę.

Magda Szyk-Wojtkiewicz

ocenianie kształtujące

Od września tego roku Jedenastka bierze udział w nowatorskim programie dla szkół wprowadzających elementy Oceniania Kształtującego (OK.) do swojego nauczania.szkoła ucząca się logo

Całościowy Rozwój Szkoły (CRS) to dwuetapowe działanie dla szkół na wszystkich poziomach (program CRS 1 szkoła ukończyła w 2019 roku). Na poziomie CRS1 szkoły wdrażają zasady OK w uczeniu się i nauczaniu, a w CRS2 tworzą zespoły nauczycieli pracujące nad strategiami OK.

Poziom zaawansowany działania koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk profesjonalnej pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Nauczyciele współpracują w małych grupach, które wspólnie gromadzą doświadczenia i doskonalą warsztat pracy.

OK na odwróconych lekcjach w SP 11

Świąteczny nastrój to doskonały moment, aby również po angielsku porozmawiać o zwyczajach bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych. W tym roku postanowiłam zrobić to w sposób dużo milszy moim uczniom. Otóż, sami poprowadzili sobie TE lekcje 😀 Pozytywne zaskoczenie, jakie mnie spotkało przerosło moje oczekiwania. Dwie pary siódmoklasistek: Ania i Zuzia z 7c oraz Natasza i Julka z 7b, sprawdziły się na medal w roli nauczycielek. Ogromną zaletą prowadzonych lekcji były wykorzystane środki dydaktyczne. Różnorodność technik pozwoliła uczniom na wzięcie udziału w bardzo atrakcyjnej lekcji, na której pojawiły się quizy w Kahoot i Quiziz, filmiki i piosenki, prezentacje czy koło fortuny. Ogromną wartością dodaną lekcji było również wykorzystanie elementów Oceniania Kształtującego, które sama stosuję na co dzień w pracy w tych klasach. Jak widać, z bardzo pozytywnymi efektami. Uczniowie sami wiedzą, że lekcja bez celu, to lekcja bez sensu, a kryteria do lekcji porządkują pracę i skupiają uwagę uczestników.

Jestem dumna, że moje pociechy tak świetnie sobie radzą. Oby tak dalej 😀 

Magdalena Szyk-Wojtkiewicz

Nasza szkoła 360°

360 0421 Stitch XHC 1600x800 800x400
 

Nasza szkoła 360O

Zdjęcia 360o.

Prace naszych uczniów

prace uczniw
 

Prace naszych uczniów

Zobacz galerię prac naszych uczniów na Facebooku.