Cel i kryteria sukcesu do lekcji języka angielskiego to taki element Oceniania Kształtującego, który siódmoklasiści mają w najmniejszym paluszku. Co więcej, potrafią oni go sami sformułować kierując jednocześnie lekcję i zdobywanie wiedzy na właściwe tory. Czas jednak na kryteria sukcesu do zadań edukacyjnych. I tak na ostatnich lekcjach uczniowie mieli okazję napisać opis osoby, dzięki poznanemu wcześniej słownictwu, zgodnie z podanymi przeze mnie kryteriami sukcesu. Po wykonaniu zadania, każdy uczeń otrzymał kartę do wykonania oceny koleżeńskiej i jednocześnie pracę swojego rówieśnika. Ocena została dokonana w oparciu o kryteria sukcesu postawione na początku zadania. Zapytani o swoje doświadczenia z taką formą pracy siódmoklasiści wskazali, że:
"Łatwo jest dokonać oceny, jak wiemy co sprawdzać"
"Dzięki kryteriom wiemy co robić"
"Nie ma kolega / koleżanka, ale jest praca i kryteria do spełnienia"
I tak dzięki Ocenianiu Kształtującemu bierzemy odpowiedzialność za to czego się uczymy i jak oraz jesteśmy w pełni tego świadomi :-)