Honorowy Patronat
Przewodniczącego Rady Miejskiej w Elblągu
Marka Pruszaka
REGULAMIN MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU
„POMAGAM, WIĘC JESTEM”
- I. ORGANIZATORZY
- SZKOŁA PODSTAWOWA nr 25 w ELBLĄGU
- RADA MIASTA ELBLĄG
- II. CELE KONKURSU
Propagowanie wśród młodzieży idei wolontariatu, niesienia bezinteresownej pomocy oraz tolerancji; uwrażliwianie na drugiego człowieka oraz na potrzeby słabszych, niepełnosprawnych, socjalnie bądź społecznie wykluczonych; kształtowanie wśród młodzieży postawy altruistycznej; aktywizowanie na rzecz lokalnej społeczności, jak również uczenie odnajdywania satysfakcji i twórczej radości w akcie pomocy; kształtowanie przynależności i odpowiedzialności za najbliższe otoczenie; skłanianie do refleksji, pomoc innym jako forma samorozwoju.
III. ZASADY KONKURSU I WARUNKI UCZESTNICTWA
- Uczestnikami konkursu są uczniowie elbląskich szkół podstawowych i gimnazjów (kl. II i III)
- Uczestnicy pracują w zespołach liczących do 5 osób, pod opieką nauczyciela, który jest liderem danej grupy.
- Nie przewiduje się limitów w ilości grup reprezentujących jedną placówkę.
- IV. OPIS DZIAŁANIA
- Zadaniem zespołu jest przeprowadzenie akcji wolontariackiej na rzecz lokalnej społeczności (np. w szkole, wśród mieszkańców dzielnicy).
- Akcja ma na celu dostrzeżenie potrzeb innych, a także udzielenie bezinteresownej pomocy.
- Akcja nie musi wiązać się z nakładem finansowymi, możliwa jest jednak próba pozyskania niezbędnych środków poprzez zorganizowanie imprezy charytatywnej.
- V. DOKUMENTACJA I TERMIN REALIZACJI DZIAŁANIA
- Akcja powinna zostać udokumentowana np. w formie zdjęć, prezentacji multimedialnej, filmiku.
- Do dokumentacji powinny zostać załączone:
- a) lista uczestników wraz z imieniem i nazwiskiem lidera grupy
- b) oświadczenie dyrektora szkoły z podpisem i pieczątką, potwierdzająca realizację akcji oraz wiarygodność uczestników.
- Pełną dokumentację należy dostarczyć do sekretariatu Szkoły Podstawowej nr 25 w Elblągu przy ulicy Wyżynnej 3 w terminie do 15 maja 2018 r. z dopiskiem KONKURS „POMAGAM, WIĘC JESTEM”
- VI. JURY I TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW
- Jury wyłoni autorów najlepszej akcji przyznając I oraz II miejsce.
- Przy ocenie JURY weźmie pod uwagę:
- sposób realizacji zamierzonego celu,
- umiejętność współpracy w grupie,
- jakość dokumentacji.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 30 maja 2018 r. podczas Dziecięcej Sesji Rady Miasta.
VII. OSOBA KONTAKTOWA