Głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz w zgodzie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Dzieci zapoznały się z techniką TWAL (thinking with a line, czyli myślenie linią).
Linia jest podstawowym elementem sztuki, projektowania i kluczem do odblokowania procesu twórczego. Technika ta opiera się na użyciu kartonu do odbijania linii i tworzeniu własnych kompozycji. Nauczyciel nie podaje dzieciom gotowej instrukcji. Jego zadaniem jest pobudzanie pomysłowości i zachęcanie do poszukiwania własnych rozwiązań. Młodsze dzieci początkowo wykonują zazwyczaj prace abstrakcyjne, przechodząc z czasem do konkretów np. domu stworzonego z linii.
Zerówkowicze chętnie eksperymentowali tworząc linie pionowe, poziome, ukośne, krzyżując je lub łącząc. W procesie stemplowania linią dzieci wymyśliły konstrukcje, które trudno byłoby im narysować odręcznie. Aktywność wyzwoliła w nich chęć dalszego tworzenia nowych kompozycji oraz eksplorowania tej ciekawej techniki.😁