- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
Uwaga!!!
Kliknij aby dodać wydarzenia z Kalendarz Roku Szkolnego do swojego kalendarza Google.
Mimo włożonej należytej staranności, terminy podane w kalendarzu prosimy traktować jako orientacyjne i mogące ulec zmianie w trakcie roku szkolnego.
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
Masz w szkole problem, na przykład z nauczycielem albo innym uczniem? A może chcesz dowiedzieć się czy dana akcja jest zgodna z regulaminem szkoły i nie wiesz do kogo się zwrócić? Taką osobą jest Szkolny Rzecznik Praw Ucznia!
Szkolnym Rzecznikiem Praw Ucznia jest
Pełni dyżur w każdy piątek w godzinach 10:45-11:30.
Zadania i funkcje Rzecznika Praw Ucznia:
- Przeciwdziałanie łamaniu praw ucznia w szkole.
- Zwiększenie świadomości prawnej młodzieży, rodziców, nauczycieli.
- W dalszej perspektywie działania na rzecz zmiany wadliwych i krzywdzących zapisów prawa oświatowego.
- Egzekwowanie i przestrzeganie przepisów prawnych dotyczących uczniów.
- Proponowanie nowych przepisów dotyczących uczniów.
- Uczestniczenie w posiedzeniach rady pedagogicznej z prawem przedstawienia na jej forum problemów przestrzegania praw ucznia.
Środki działania Rzecznika:
- Załatwianie indywidualnych skarg.
- Udzielanie porad dotyczących sposobów ochrony praw (uczniom, rodzicom, nauczycielom).
- Współpraca z fachowcami (np. lekarzem szkolnym, psychologiem, pedagogiem, prawnikiem).
- Współdziałanie w prowadzeniu programów przeciwdziałających wielu problemom szkolnym.
- Rzecznik Praw Ucznia nie może wyręczać w obowiązkach wychowawców.
- Rzecznik Praw Ucznia ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów.
- Rzecznik Praw Ucznia działa według ustalonego trybu postępowania.
- Rzecznik podejmuje działania na wniosek stron tzn. uczniów, nauczycieli lub pracowników administracji szkoły.
Szkolny Rzecznik może:
- Rozmawiać z nauczycielem uczestniczącym w problemie.
- Rozmawiać i zasięgać rady pedagoga szkoły i psychologa szkolnego.
- Organizować konfrontacje wyjaśniające.
- Uczestniczyć w konfrontacjach dyrekcji z rodzicami i danym nauczycielem za zgodą ucznia.
- Inicjować działania w szkole na rzecz upowszechniania praw dziecka i ucznia.
Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - uczeń:
- zapoznanie się z opinią stron konfliktu,
- podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy,
- skierowanie sprawy do pedagoga lub psychologa szkolnego w razie kłopotów z rozstrzygnięciem sporu,
- w dalszym trybie postępowania - zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej,
- ostateczną decyzję o sposobie rozwiązania konfliktu podejmuje Dyrektor.
Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - nauczyciel:
- zapoznanie się z opinią stron konfliktu,
- podjęcie mediacji ze stronami,
- zasięgnięcie opinii pedagoga szkolnego,
- wystąpienie do Dyrektora Szkoły o podjęcie decyzji w sprawie, w przypadku trudności z rozstrzygnięciem sporu.
Obowiązkiem Rzecznika Praw Ucznia jest w szczególności:
- Znajomość Statutu Szkoły, Kodeksu Ucznia oraz Konwencji Praw Dziecka.
- Informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzenia.
- Interwencja w razie naruszenia podstawowych praw ucznia i rozwiązywanie spraw spornych.
- Udzielanie pomocy uczniom zgodnie z ustalonym trybem postępowania.
- Informowanie stron konfliktu o podjętych przez siebie działaniach.
- Składanie sprawozdania ze swojej działalności przed Radą Pedagogiczną
O czym uczeń wiedzieć powinien:
- Wszelkie informacje uzyskane przez Rzecznika w toku postępowania mediacyjnego stanowią tajemnicę służbową.
- Zadaniem Rzecznika jest sprawowanie nadzoru nad tym, aby w procesie dydaktyczno-wychowawczym każdy uczeń traktowany był podmiotowo.
- Rzecznik Praw Ucznia ma prawo i możliwość aktywnie ingerować w każdym przypadku, gdy naruszane zostaną prawa ucznia lub prawa dziecka.
- Do zadań Rzecznika należy też inicjowanie działań, których celem jest ochrona praw ucznia.
- Podstawą działania Rzecznika Praw Ucznia jest Statut Szkoły, a w uzasadnionych przypadkach Konwencja Praw Dziecka.
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
byś nie miał go na krytykę innych”
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U.2013 poz.532) do zadań pedagoga i psychologa należy:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów,
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów,
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozeznanych potrzeb,
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zadania, o których mowa są udzielane z inicjatywy:
-
-
- ucznia,
- rodziców ucznia,
- dyrektora szkoły,
- nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem,
- pielęgniarki,
- poradni,
- pracownika socjalnego,
- asystenta rodziny,
- kuratora sądowego.
-
Zapraszamy do współpracy
Godziny pracy
JULIA DĄBROWSKA PSYCHOLOG |
|
Poniedziałek |
8.00 - 12.00 |
Wtorek |
8.00 - 12.00 |
Środa |
11.00 - 16.00 |
Czwartek |
8.00 - 12.00 |
Piątek |
11.00 - 15.00 |
miejsce: gabinet 6D
telefon: 55-625-66-64
MAŁGORZATA KARBOWSKA PEDAGOG |
|
Poniedziałek |
8.00 - 12.00 |
Wtorek |
11.30 - 16.00 |
Środa |
8.00 - 12.00 |
Czwartek |
10.30 - 15.00 |
Piątek |
7.30 - 11.30 |
miejsce: gabinet 7E (parter)
telefon: 55-625-66-65
AGNIESZKA CYWIŃSKA PEDAGOG SPECJALNY |
|
Poniedziałek |
10:00 - 16.00 |
Wtorek |
7:40 - 9:40 |
Środa |
7.40 - 10.430 |
Czwartek |
- |
Piątek |
- |
miejsce: gabinet 6D
telefon: 55-625-66-64
*Po wcześniejszym uzgodnieniu ze specjalistą, godziny konsultacji mogą ulec zmianie.
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
Numer lekcji |
Godzina |
0 |
710-755 |
1 |
800-845 |
2 |
855-940 |
3 |
950-1035 |
4 |
1045-1130
|
5 |
1150-1235 |
6 |
1255-1340 |
7 |
1345-1430 |
8 |
1435-1520 |
9 |
1525-1610 |
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
LUCYNA ZGATAT-ŁOZIŃSKA |
|
Poniedziałek |
9:00 - 12:00 |
Wtorek |
9:50 - 11:40 12:45 - 13:15 |
Środa |
9:00 - 11:30 |
Czwartek |
10:45 - 11:45 |
Piątek |
9:50 - 11:20 |
miejsce: gabinet 21E (IIpietro)