- Szczegóły
- Kategoria: Strona startowa
„Wiedzę możemy zdobyć od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami”.
Takie motto towarzyszyło uroczystości Dnia Prymusa w Szkole Podstawowej nr 11 im. Kornela Makuszyńskiego w Elblągu Dlaczego warto wybrać 11 - tkę? W minionym tygodniu w naszej szkole odbyły się comiesięczne zajęcia tematyczne dla przedszkolaków z Przedszkola nr 24 i Akademii Krasnoludków w ramach współpracy szkoły z przedszkolami . Tym razem dzieci uczestniczyły w zajęciach: Lubimy planszówki". Gry planszowe są jedną z wielu dostępnych form zabawy, która zawiera treści edukacyjne. Takie gry uczą dzieci zachowania się w różnych sytuacjach społecznych. Uczą się ustalonych z góry reguł oraz umiejętności uczciwej gry. Dzieci podczas zajęć bawiły się świetnie. Największą popularnością cieszyły się gry: Gobblety, Wióry lecą, 5 sekund, Potwory do szafy. Dzieciaki już czekają na następne spotkanie z planszówkami. Zajęcia dla dzieci przeprowadził pan Piotr Zbierzchowski. Bardzo dziękuję.
koordynator d/s współpracy z przedszkolami Violetta Kotyńska
W ostatnim czasie okazało się, że idealnym przepisem na pełne zaangażowanie uczniów oraz ekscytację językiem angielskim jest użycie KOŁA FORTUNY na lekcji. Szósto i siódmoklasiści pracowali najpierw w grupach, aby po chwili prezentując owoce swojej pracy zgarniać punkty za prawidłowe odpowiedzi. I w takich właśnie momentach słychać było dźwięki radosnego dopingu najwyższym lokatom na tarczy koła! Dzięki takim lekcjom aktywność uczniów wzrosła do maksimum, a słownictwo z danego tematu zostało solidnie utrwalone.
M. Szyk-Wojtkiewicz
Czytaj więcej: Koło fortuny na języku angielskim klasy 6C i 7C
Klasa 7a miała ostatnio okazję do wykazania się umiejętnościami w zakresie planowania przestrzennego i projektowania. W związku z omawianiem zagadnień związanych z domem, pomieszczeniami oraz ich wyposażeniem, uczniowie projektowali własny dom i według własnego uznania zamieszczali tam pokoje, meble i inne potrzebne elementy. Oprócz wartości dodanej w zakresie kompetencji językowych, siódmoklasiści mieli okazję kształcić umiejętność autoprezentacji, pracy w grupach i planowania pracy w projekcie. Dzięki podanym kryteriom sukcesu wszyscy byli świadomi, za co i jak zostaną ocenieni. A ocena koleżeńska pozwoliła na dowartościowanie się oraz modyfikację swojej pracy na przyszłość.
M. Szyk-Wojtkiewicz
Na dzisiejszych zajęciach gościliśmy pana Krzysztofa, tatę Leny, który jest funkcjonariuszem w Straży Granicznej. Dowiedzieliśmy się, na czym polega praca funkcjonariusza Straży Granicznej. Dzieci miały okazję zobaczyć i zapoznać się ze sprzętem wykorzystywanym w codziennej służbie. Pogadanka była również okazją do omówienia z dziećmi zasad bezpiecznego zachowania się na drodze i konieczności noszenia elementów odblaskowych, a dodatkowo zasad postępowania w przypadku kontaktu z osobą nieznajomą. Główną atrakcją spotkania było przybliżenie roli psa w służbie. Naszym specjalnym gościem był Heban zwany Roki - pies służący w Straży Granicznej. Mogliśmy uczestniczyć w pokazie tresury psa oraz zobaczyć, na czym polega jego praca. Przewodnik psa omówił również zasady w przypadku spotkania z agresywnym psem. Dzieci pilnie ćwiczyły bezpieczną pozycję "żółwia".
Zajęcia bardzo nam się podobały i dziękujemy serdecznie.
Czytaj więcej: Z cyklu zajęć "Poznajemy zawody naszych rodziców".
21 lutego 2020 r. o godz. 17 aula szkolna wypełniła się uczniami ze średnią co najmniej 5.0 oraz zachowaniem bardzo dobrym i wzorowym. Najzdolniejsi uczniowie przybyli ze swoimi bliskimi odebrać gratulacje z rąk dyrekcji i wychowawców. Wyróżnionych zostało 102 uczniów, w tym troje otrzymało tytuł Super Prymusa. Najlepsi z najlepszych to Laura Van Ieperen z kl. VI c, Maria Rutkowska z kl. VI c i Hanna Stankiewicz kl. VIII b.