- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Idea tego Święta z pewnością na stałe wpisze się w kalendarz uroczystości szkolnych. Dzięki różnorodnym działaniom skorzystać z wielu okazji do refleksji nad metodami i technikami uczenia się i nauczania miał każdy! Zaczęliśmy OK. obserwacjami, które odbyły się w poniedziałek i wtorek, a dzięki nim nauczyciele dzielili się swoim warsztatem doświadczeń, a obserwatorzy brali z lekcji coś dla siebie. Debata uczniowska i rozmowy o nauczaniu pokazały, że edukacja młodych pokoleń powinna być na stałe poddawana pogłębionej refleksji, a wyciągnięte wnioski pozwolą na doskonalenie tego procesu.
W czwartkowe popołudnie, społeczność SP 11 podsumowała działania, które miały miejsce w szkole w ubiegłych dniach, w czasie Święta Nauczania i Uczenia się. Dzień upłynął pod znakiem lekcji otwartych dla małych grup rodziców oraz wypracowania dalszych kierunków rozwoju naszej szkoły. Dzięki otwartości nauczycieli i ich chęci do modyfikowania swojego warsztatu pracy oraz uświadamiania ucznia czego i jak się uczy – powstał zbiór wskazówek do dalszej pracy. Bardzo dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie w to wydarzenie, którzy dzięki udziałowi w lekcji i swoim przemyśleniom wspomagają nas w drodze do podnoszenia jakości pracy placówki.
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Środa upłynęła pod znakiem debaty uczniowskiej, podczas której młodzi uczniowie, bardzo świadomi tego, jak i po co chcą się uczyć wzięli udział w spotkaniu, którego celem była rozmowa na temat oceniania kształtującego w SP 11. Spędzony wspólnie czas pozwolił na wypracowanie KODEKSU nauczania i uczenia się, który zostanie przedstawiony nauczycielom, a jego założenia wzięte pod uwagę przy planowaniu kolejnych kroków z OKejem. Po południu nauczyciele spotkali się podczas ROZMÓW O NAUCZANIU, gdzie rozważali jak na stałe wprowadzić do praktyki szkolnej pozyskiwanie IZ od ucznia i na jej podstawie modyfikować dalsze nauczanie.
Czytaj więcej: Kolejny dzień świętujemy nauczanie i uczenie się
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Kolejny dzień pełen wrażeń, a to za sprawą Święta Nauczania i Uczenia się w Jedenastce. Oprócz bieżącej pracy z ocenianiem kształtującym, odbyły się kolejne OK. Obserwacje, na których to uczniowie szlifowali język angielski zgodnie z kryteriami sukcesu na lekcjach Pani Eli i Magdy. Młodsi, pod okiem Pani Asi, ćwiczyli wypowiedź ustną i literkę P. Lekcje odbyły się według okejowych scenariuszy, a zawarcie elementów oceniania kształtującego zapewniła uczniom osiągnięcie sukcesu.
Do zobaczenia jutro!
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Polskie góry są piękne! Szanse na udowodnienie tego mieli ostatnio siódmoklasiści, którzy pracowali metodą projektu oraz elementami oceniania kształtującego. Cel był oczywisty - przygotowanie prezentacji w dowolnej formie (multimedialna, plakat) na temat wylosowanego pasma górskiego. Dzięki precyzyjnym kryteriom sukcesu, wiedzieliśmy na co nauczyciel będzie zwracał uwagę. Takie zadania pomagają rozwinąć umiejętność pracy w zespole, kreatywność, organizacja pracy, a także umiejętność prezentowania finalnego produktu.
Magda Szyk-Wojtkiewicz
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Za Nami pierwszy dzień wewnętrznej Konferencji Upowszechniającej stosowania technik oceniania kształtującego w praktyce szkolnej. Wydarzenie to ma na celu podzielenia się wiedzą i umiejętnościami, wymianę doświadczeń, ale przede wszystkim kształtowanie postawy świadomego nauczania i uczenia się i realizowane jest w szkole w ramach udziału w programie Całościowy Rozwój Szkoły poziom 2, który zakończy się już w czerwcu nadaniem szkole tytułu Szkoły Uczącej Się.
W celu podniesienia jakości swojej pracy, nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 11 w Elblągu wzięli udział w lekcjach pokazowych przygotowanych przez kolegów i koleżanki z pracy, gdzie mogli zgłębić tajniki OKeja. W trakcie zajęć edukacji wczesnoszkolnej, Nasi najmłodsi uczniowie pokazali, że cele lekcji nie takie straszne i nawet brak umiejętności czytania na tym etapie nie jest przeszkodą. Starsi uczniowie dokonywali na swoich lekcjach samooceny osiągnięcia wybranego kryterium sukcesu w trakcie pisania m.in. rozprawki na języku polskim. Stosowanie metodników, jako formy sygnalizowania postępów pracy; informacja zwrotna udzielana uczniowi, który wykonał zadanie; ocena koleżeńska pracy ucznia siedzącego obok w ławce i wiele innych metod, których zastosowanie w praktyce mogliśmy obserwować w dniu dzisiejszym pozwoliły nauczyć się czegoś nowego. Klasa piata sportowa poznała twórczość Vincenta van Gogha i dowiedziała się, jak prawidłowo opisać obraz oraz wykonała zadania utrwalające nowe umiejętności. Wszystkie cele osiągnięte! Ten tydzień dostarczy jeszcze wielu takich okazji.
Czytaj więcej: Święto nauczania i uczenia się w SP 11 czyli Tydzień z OKejem
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Biegające dyktando - nieco inne niż zazwyczaj stosowane. Aktywizujące, angażujące, wymagające czytania ze zrozumieniem, spostrzegawczości i czujności ortograficznej. Takie właśnie dyktando pisały dzieci z klasy 3.c. Przygotowany wcześniej tekst został umieszczony w różnych miejscach na korytarzu. Klasę podzieliłam na zespoły. Zadaniem uczniów było:
- Przeczytanie zdania.
- Podyktowanie koledze w brzmieniu identycznym jak z kartki.
- Napisaniu zdania na kartce.
- Sprawdzeniu poprawności.
Wspólna praca dostarczyła mnóstwa pozytywnej energii i radości oraz udoskonaliła umiejętność pracy w parach. A wszystko to w ramach wykonywania zadania edukacyjnego w duchu OKeja.
M. Frączyk
Strona 3 z 6