Ocenianie kształtujące

Dziennik elektroniczny

Librus 

Nasza szkoła na Facebook

Kalendarz roku szkolnego

 Kalendarz roku szkolnego 
Otwórz Panel
Zabawy integracyjne dzieci i rodziców z klasy 2.a

Spotkaliśmy się po to, aby wspólnie odpowiedzieć na pytanie: W jaki sposób zapracować na sukces?

Wykorzystaliśmy elementy O - keja.

Cel: Wiesz, że praca w zespołach przynosi sukces.

Kryteria sukcesu:

  1. Ułożysz okrzyk na cześć swojego miasta.
  2. Stworzysz budowlę z figur.
  3. Wybudujesz kolorowe miasto.
  4. Wyjaśnisz znaczenie pojęcia - współpraca.

Wszyscy doskonale się bawili i wspólnie osiągnęli cel.

OK obserwacja na lekcji biologii

W związku z udziałem naszej szkoły w zaawansowanym programie wdrażania oceniania kształtującego w szkole, nauczyciele Jedenastki biorą udział w OK obserwacjach, czyli uczestniczą w lekcjach innych nauczycieli, aby zobaczyć wykorzystanie w pracy elementów Okeja. Dzięki temu uczą się od siebie wzajemnie i doskonalą swój warsztat pracy.

W środę 6 X uczestniczyłam w lekcji biologii w klasie 7.b. Dzięki starannie zaplanowanej lekcji z celem i kryteriami sukcesu, wspaniale przygotowanym wklejkom do OK zeszytów dla uczniów, a także monitorowaniu realizacji celu na lekcji, była to bardzo ciekawa i wartościowa przygoda.

Ponadto, uczniowie mieli okazję udzielić sobie wzajemnie informacji zwrotnej zgodnie z opracowanymi do zadania kryteriami. Ta aktywność sprawiła im dużo frajdy i utrwaliła dodatkowo wiedzę.

Magda Szyk-Wojtkiewicz

Ocenianie Kształtujące w SP 11: ocena koleżeńska na języku angielskim

W ramach przygotowań do egzaminu z języka uczniowie klas 8 pracują w ramach różnych zagadnień tematycznych. Jednym z nich jest Miejsce zamieszkania, a jedną z umiejętności do opanowania jest opis pomieszczenia. Na jednej z ostatnich lekcji, określając cel i kryteria zadania edukacyjnego, poprosiłam moich uczniów o pracę w grupach i opis pomieszczenia.

Następnie, zgodnie z opracowanymi kryteriami, dokonywali oceny koleżeńskiej tych prac. I tak oto, każdy zespół dowiedział się jak dobrze opanował daną umiejętność i nad czym jeszcze należy popracować.

Dzięki takim elementom jak ocena koleżeńska czy informacja zwrotna od nauczyciela uczniowie mogą łatwiej zaplanować przygotowanie do egzaminu.

Magda Szyk-Wojtkiewicz

Projekty Klasowe Ósmoklasistów

W ostatnim tygodniu, pełnym słońca i myśli o wakacjach, klasa 8 c współpracowała w zespołach, aby przygotować klasowe konkursy dla swoich rówieśników lub prezentację o wybranym kraju anglojęzycznym. Zadanie to pochłonęło sportowców jak nigdy dotąd. Podekscytowani myślą o sprawdzeniu wiedzy kolegów i koleżanek opracowywali kolejne zadania.

Zgodnie z ideą OKeja, na początku sprecyzowano kryteria sukcesu oraz wyznaczono cel i ramy czasowe tego zadania edukacyjnego. Kolejne intensywne lekcje pozwoliły na wypracowanie 3 klasowych konkursów, które dotyczyły wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz zagadnień z zakresu gramatyki i słownictwa i prezentacji na temat USA. Wśród konkurencji konkursowych pojawiły się interaktywne quizy, rozsypanki, krzyżówki czy wykreślanki. Uczniowie, pracując w zespołach, dzielili się zadaniami, pracowali z narzędziami TIK i świetnie się bawili.

Na ostatniej lekcji odbyły się rzeczone konkursy oraz prezentacja!

Zapraszam do galerii zdjęć 😀

Magda Szyk-Wojtkiewicz

W minionym tygodniu klasy 7 miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat położenia Polski w Europie i świecie. Dzięki ocenianiu kształtującemu wyznaczyliśmy sobie konkretny cel i równie precyzyjne kryteria sukcesu:

Cel lekcji: Określam położenie matematyczno- geograficzne i polityczne Polski w Europie i na świecie.

Kryteria sukcesu:

  • Znam nazwy skrajnych punktów Polski
  • Znam przyrodnicze oraz społeczno-ekonomiczne konsekwencje położenia Polski
  • Wskazuję Polskę na mapie Europ
  • Wymieniam Państwa graniczące z Polską
  • Obliczam rozciągłość równoleżnikową i południkową Polski
  • Współpracuję w grupie
  • Prezentuję swoją wiedzę dla grupy

Klasa 6d oprócz zainteresowania w kierunku sportu, chętnie angażuje się w projekt językowe. Tak było i tym razem! Zadanie, jakie postawiłam przed uczniami to opracowanie przepisu na wybraną potrawę (nie musiała być wyszukana, w końcu tosty to też potrawa 😀). Celem zadania było napisanie przepisu w języku angielskim, a dzięki precyzyjnie sformułowanym kryteriom, praca nad projektem była przyjemna i rzeczowa:

  • podaj tytuł - nazwę potrawy
  • użyj zad. 5 s. 88 jako wzór
  • zawrzyj w przepisie: składniki, potrzebne sprzętu, instrukcję jak go wykonać
  • zamieść zdjęcie przepisu w classroom
  • nagraj filmik jak przyrządzasz potrawę

Młodzież wykazała się w tym zadaniu pomysłowością i dzięki temu powstała cała gama wspaniałych filmików, do których obejrzenia właśnie zachęcam 😀

Magda Szyk-Wojtkiewicz

Nasza szkoła 360°

360 0421 Stitch XHC 1600x800 800x400
 

Nasza szkoła 360O

Zdjęcia 360o.

Prace naszych uczniów

prace uczniw
 

Prace naszych uczniów

Zobacz galerię prac naszych uczniów na Facebooku.