- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Świąteczny nastrój to doskonały moment, aby również po angielsku porozmawiać o zwyczajach bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych. W tym roku postanowiłam zrobić to w sposób dużo milszy moim uczniom. Otóż, sami poprowadzili sobie TE lekcje 😀 Pozytywne zaskoczenie, jakie mnie spotkało przerosło moje oczekiwania. Dwie pary siódmoklasistek: Ania i Zuzia z 7c oraz Natasza i Julka z 7b, sprawdziły się na medal w roli nauczycielek. Ogromną zaletą prowadzonych lekcji były wykorzystane środki dydaktyczne. Różnorodność technik pozwoliła uczniom na wzięcie udziału w bardzo atrakcyjnej lekcji, na której pojawiły się quizy w Kahoot i Quiziz, filmiki i piosenki, prezentacje czy koło fortuny. Ogromną wartością dodaną lekcji było również wykorzystanie elementów Oceniania Kształtującego, które sama stosuję na co dzień w pracy w tych klasach. Jak widać, z bardzo pozytywnymi efektami. Uczniowie sami wiedzą, że lekcja bez celu, to lekcja bez sensu, a kryteria do lekcji porządkują pracę i skupiają uwagę uczestników.
Jestem dumna, że moje pociechy tak świetnie sobie radzą. Oby tak dalej 😀
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Wynikiem kilku ostatnich lekcji języka angielskiego są filmy nagrane przez uczniów klas 7b i 7c. Tematyką lekcji były zagadnienia TECHNOLOGICZNE, a wcześniejsze utrwalenie czasu przeszłego i określeń czasu potrzebnych do opowiadania o kolejności zdarzeń pozwoliły na stworzenie krótkiego opowiadania o problemie z nowoczesną technologią (bardzo na czasie, bo wiele z nich rozpoczęło się od słów: "Nie mogłem zalogować się na lekcję online... 😀
Dzięki technikom oceniania kształtującego - celom i kryteriom lekcji, podsumowaniu lekcji oraz kryteriom do zadania edukacyjnego - wszystko poszło gładko. Na koniec zostało już tylko zaprezentować pracę klasie i otrzymać ocenę koleżeńską.
Siódmoklasiści pokazali jak bardzo są kreatywni, a niektórzy z nich zatrudnili przy swoich produkcjach rodzinę, domowego pupila, maskotki, figurki, a nawet wykonane przez siebie pacynki.
Brawa dla WAS 😀
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Dzieci z klasy 1a na podstawie odkodowanego obrazka podały cel lekcji i kryteria sukcesu.
Wiedzą już, co zrobić, aby litera d była pięknie napisana.
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Cel i kryteria sukcesu do lekcji języka angielskiego to taki element Oceniania Kształtującego, który siódmoklasiści mają w najmniejszym paluszku. Co więcej, potrafią oni go sami sformułować kierując jednocześnie lekcję i zdobywanie wiedzy na właściwe tory. Czas jednak na kryteria sukcesu do zadań edukacyjnych. I tak na ostatnich lekcjach uczniowie mieli okazję napisać opis osoby, dzięki poznanemu wcześniej słownictwu, zgodnie z podanymi przeze mnie kryteriami sukcesu. Po wykonaniu zadania, każdy uczeń otrzymał kartę do wykonania oceny koleżeńskiej i jednocześnie pracę swojego rówieśnika. Ocena została dokonana w oparciu o kryteria sukcesu postawione na początku zadania. Zapytani o swoje doświadczenia z taką formą pracy siódmoklasiści wskazali, że:
Czytaj więcej: KLASY 7 i ocena koleżeńska czyli OK na lekcjach angielskiego w SP 11
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Prowadzenie zeszytu to bardzo indywidualna sprawa. Jedni lubią różne kolory, inni jaskrawe cienie, a jeszcze inni notują tylko długopisem. Ideologia OK ZESZYTU pozwala dostosować pracę do każdego ucznia i ułatwić korzystanie ze swoich notatek. Klasa 6d wykonując mapę myśli przedstawiła informację o czasie Past Simple.
Pierwsze koty za płoty!
Strona 5 z 6