- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Siódmoklasiści wzięli na tapetę temat zakupów. Oprócz przypomnienia sobie odpowiedniego słownictwa i zwrotów związanych z nabywaniem produktów, przygotowali dialogi, których akcja toczy się w sklepie. Taka praca była możliwa dzięki precyzyjnym kryteriom sukcesu - element Oceniania Kształtującego stosowany w tej grupie na języku angielskim.
CEL: Napisz DIALOG o kupowaniu produktów
Kryteria sukcesu:
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Od września tego roku Jedenastka bierze udział w nowatorskim programie dla szkół wprowadzających elementy Oceniania Kształtującego (OK.) do swojego nauczania.
Całościowy Rozwój Szkoły (CRS) to dwuetapowe działanie dla szkół na wszystkich poziomach (program CRS 1 szkoła ukończyła w 2019 roku). Na poziomie CRS1 szkoły wdrażają zasady OK w uczeniu się i nauczaniu, a w CRS2 tworzą zespoły nauczycieli pracujące nad strategiami OK.
Poziom zaawansowany działania koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk profesjonalnej pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Nauczyciele współpracują w małych grupach, które wspólnie gromadzą doświadczenia i doskonalą warsztat pracy.
Czytaj więcej: SZKOŁA PODSTAWOWA NR 11 w programie Całościowy Rozwój Szkoły 2
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
W ostatnich tygodniach siódmoklasiści po raz kolejny zamienili się rolami z nauczycielem i poprowadzili lekcje dla swoich rówieśników. Zagadnieniami poruszanymi na lekcjach były czasy przeszłe i każdy prowadzący: Zuza i Ania, Maja i Vika oraz Natalia, przypomniał dane zagadnienie, po czym kontynuował ćwiczenia gramatyczne w ciekawej postaci.
Oprócz różnorodnych form prowadzenia zajęć i wykorzystania nowoczesnej technologii i narzędzi TIK, uczennice wykorzystały elementy oceniania kształtującego, które na co dzień funkcjonują na lekcjach: cele, kryteria sukcesu, monitorowanie tych kryteriów oraz podsumowanie lekcji czy informacja zwrotna w postaci ankiety podsumowującej lekcje.
Jestem dumna z naszej Młodzieży, która świetnie radzi sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi stawiam i chętnie angażuje się w dodatkową pracę.
Czytaj więcej: Ocenianie Kształtujące na odwróconych lekcjach języka angielskiego
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Wynikiem kilku ostatnich lekcji języka angielskiego są filmy nagrane przez uczniów klas 7b i 7c. Tematyką lekcji były zagadnienia TECHNOLOGICZNE, a wcześniejsze utrwalenie czasu przeszłego i określeń czasu potrzebnych do opowiadania o kolejności zdarzeń pozwoliły na stworzenie krótkiego opowiadania o problemie z nowoczesną technologią (bardzo na czasie, bo wiele z nich rozpoczęło się od słów: "Nie mogłem zalogować się na lekcję online... 😀
Dzięki technikom oceniania kształtującego - celom i kryteriom lekcji, podsumowaniu lekcji oraz kryteriom do zadania edukacyjnego - wszystko poszło gładko. Na koniec zostało już tylko zaprezentować pracę klasie i otrzymać ocenę koleżeńską.
Siódmoklasiści pokazali jak bardzo są kreatywni, a niektórzy z nich zatrudnili przy swoich produkcjach rodzinę, domowego pupila, maskotki, figurki, a nawet wykonane przez siebie pacynki.
Brawa dla WAS 😀
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Świąteczny nastrój to doskonały moment, aby również po angielsku porozmawiać o zwyczajach bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych. W tym roku postanowiłam zrobić to w sposób dużo milszy moim uczniom. Otóż, sami poprowadzili sobie TE lekcje 😀 Pozytywne zaskoczenie, jakie mnie spotkało przerosło moje oczekiwania. Dwie pary siódmoklasistek: Ania i Zuzia z 7c oraz Natasza i Julka z 7b, sprawdziły się na medal w roli nauczycielek. Ogromną zaletą prowadzonych lekcji były wykorzystane środki dydaktyczne. Różnorodność technik pozwoliła uczniom na wzięcie udziału w bardzo atrakcyjnej lekcji, na której pojawiły się quizy w Kahoot i Quiziz, filmiki i piosenki, prezentacje czy koło fortuny. Ogromną wartością dodaną lekcji było również wykorzystanie elementów Oceniania Kształtującego, które sama stosuję na co dzień w pracy w tych klasach. Jak widać, z bardzo pozytywnymi efektami. Uczniowie sami wiedzą, że lekcja bez celu, to lekcja bez sensu, a kryteria do lekcji porządkują pracę i skupiają uwagę uczestników.
Jestem dumna, że moje pociechy tak świetnie sobie radzą. Oby tak dalej 😀
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Dzieci z klasy 1a na podstawie odkodowanego obrazka podały cel lekcji i kryteria sukcesu.
Wiedzą już, co zrobić, aby litera d była pięknie napisana.
Strona 5 z 6